loading...

IQ score helper

High score in IQ

بازدید : 255
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه توجه افراد به توانايي‌ها و تقويت هوش خود بسيار زياد شده است. در اين مقاله درباره‌ انواع هوش در روانشناسي و كاربرد انواع هوش توضيحاتي بيان شده است. به شما پيشنهاد مي‌كنيم در ادامه ما را همراهي كنيد تا با تست هوش چندگانه گاردنر و ۳۴ نوع هوش دنيا آشنا شويد.

سر فصل‌هاي عنوان‌شده در اين مقاله عبارتند از:

  • تعريف هوش
  • انواع هوش در روانشناسي
  • انواع هوش از نظر گاردنر
  • كاربرد انواع هوش
  • ۳۴ نوع هوش
  • تست انواع هوش
  • تست هوش چندگانه گاردنر
  • بازي‌هاي هوش كاردنر

http://i.hurimg.com/i/hdn/75/0x0/5deb806fd3806c0da89e6816.jpg

تعريف هوش

به مجموعه‌اي از استعدادها كه تمركز، درك، يادگيري، حافظه، دقت، پردازش و استدلال در آن‌ها وجود دارد هوش مي‌گويند.

انواع هوش در روانشناسي

روانشناسان با توجه به كاركردي كه از هوش انتظار دارند، انواع هوش را بررسي كرده‌اند. نظريات متفاوتي درباره انواع هوش مطرح شده‌ است كه از بين آن‌ها نظريه هوش چندگانه گاردنر و نظريه هوش سه‌گانه دانا زوهار و يان‌ مارشال مقبوليت بيشتري دارند؛ كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.

در اين نظريه، انواع هوش با هوش جسماني كه به معني توانايي كنترل بدن و استفاده از اشيا است، شروع مي‌شوند و با توجه به سيستم‌هاي عصبي مغز مشخص مي‌شوند. صاحبان اين نظريه معتقدند هوش‌هاي متفاوت انسان زيرمجموعه‌اي از سه هوشي كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم، هستند.

اين هوش مرتبط با مهارت‌هاي منطقي و زبان‌شناسي است؛ كه هم‌اكنون بيشتر از ساير هوش‌ها به عنوان ملاك موفقيت آموزشي شناخته مي‌شود. اين هوش براي حل مسائل رياضي و منطقي است.

  • هوش هيجاني (EQ) :

هوش عاطفي يا هيجاني باعث شناخت احساسات و بروز آن‌ها به صورت مطلوب مي‌شود. همچنين از اين هوش، براي مديريت عواطف خود و ديگران استفاده مي‌كنند كه در موفقيت‌هاي شخصي و حرفه‌اي تاثير به‌سزايي دارد.

  • هوش معنوي (SQ) :

هوش معنوي درك و توجه به جهان هستي و پاسخ دادن به سوالاتي درباره معناي زندگي و ارتباط انسان و جهان هستي است. همچنين هنگامي كه انسان با كارهاي معنوي تلفيق پيدا كند، از هوش معنوي خود استفاده كرده است.

انواع هوش از نظر گاردنر

گاردنر به بررسي انواع هوش پرداخت و آن‌ها را در ۹ بخش تقسيم كرد:

  • هوش رياضي:

توانايي محاسبه، انجام عمليات رياضي و انجام فرضيات مرتبط است. ما به‌وسيله‌ي مفاهيم انتزاعي و فكر نمادين، روابط رياضي را درك مي‌كنيم.

  • هوش موسيقيايي:

توانايي افراد در تشخيص دادن ريتم و تن صدا است. بين احساس انسان و موسيقي ارتباط عميقي وجود دارد.

  • هوش طبيعت‌گرايي:

هوش طبيعت‌گرا در آن قسمت از مغز جاي دارد كه مسئوليت درك و شناخت الگوريتم‌ها، نمونه‌ها، نقشه‌ها، شناخت مغايرت‌ پديده‌ها، گروه‌بندي آنان و برقراري رابطه ميان اجزاي طبيعت را برعهده دارد. همچنين اين دسته از افراد علاقه زيادي به طبيعت، حيوانات و گياهان دارند.

  • هوش معنوي:

به مسائلي مانند علت وجود انسان، معناي هستي و اين‌دسته از سوالات مي‌پردازند.

  • هوش ميان‌فردي:

به توانايي درك و تعامل با ديگر افراد مربوط مي‌شود. اين هوش مربوط به ارتباطات كلامي، غيركلامي و جلب توجه ديگران است. معلمان، هنرپيشه‌ها و مددكاران در صورتي موفق خواهند بود كه از اين هوش خود استفاده كنند.

  • هوش بدني:

هوش برخورداري از مهارت‌هاي فردي است و لازمه‌ آن، ارتباط ذهن و بدن است. افرادي مانند ورزشكاران، جراحان و صنعت‌گران از اين هوش بهره‌مند هستند.

  • هوش كلامي:

توانايي توضيح، بيان احساسات و مفهوم كلمات است. شاعران، رمان‌نويسان و سخنران‌هاي عمومي هوش كلامي بالاتري نسبت به بقيه دارند.

  • هوش درون‌فردي:

توانايي شناخت فرد از خودش، احساساتش و خواسته‌هايش است. اگر اين هوش را داشته‌ باشيد به‌راحتي مي‌توانيد براي آينده خود برنامه‌ريزي كنيد. روانشناسان و رهبران هوش درون‌فردي بالايي دارند.

  • هوش فضايي:

با درك پديده‌هاي ديداري ارتباط دارد. اين دسته از افراد ابعاد را خيلي خوب تخمين مي‌زنند.

منبع: اينجا

بازدید : 221
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هوش مالي بخشي از هوش شماست كه قادر است موضوعات مربوط به مسائل مالي را شناسايي و سپس رفع كند. هرچقدر هوش مالي شما بالاتر باشد توانايي ديدن فرصت ها و موقعيت هاي مالي توسط شما هم بيشتر است.

با اصطلاحات زير در هوش مالي آشنا شويد:

۱- درآمد

پولي كه بابت فعاليت فعال و غيرفعال بدست مي آوريد را درآمد گويند.

فعاليت فعال: كاري را انجام مي دهيم و بابت آن پول دريافت مي كنيم مثل پيمانكاري.

فعاليت غيرفعال: كاري كه يك بار انجام مي دهيم و سال ها بابت آن سود بدست مي آوريم مثل گرفتن اجاره املاك به صورت ماهيانه، مثل داشتن يك وبسايت و توليد يك محصول و دريافت سود دائم از آن.

مهمترين نكته اي كه در اين قسمت بايد به آن توجه كنيد اين است كه تا زماني كه درآمد غيرفعالي نداشته باشيد نمي توانيد ثروتمند شويد.

پس به اين موضوع فكر كنيد كه چطور مي توانيد براي خود درآمد غيرفعال ايجاد كنيد؟

۲- استقلال مالي

براي اينكه متوجه شويد چه زماني ما استقلال مالي پيدا مي كنيم هزينه هايي كه در يك ماه براي خود مي كنيد را يادداشت كنيد. يك عددي به دست مي آوريد. اين عدد، مقداري است كه بايد در يك ماه بدست آوريد تا در همين سطح زندگي كنيد. حال اگر شما دوست داريد در همين سطح به استقلال مالي برسيد بايد به اندازه هزينه هايتان درآمد غيرفعال براي خود ايجاد كنيد.

يعني اگر شما در حال حاضر هزينه ي يك ماه تان يك ميليون تومان است و درآمدتان (درآمد فعال) هم يك ميليون تومان است، اگر براي خود در ماه بتوانيد درآمد غيرفعال يك ميليون توماني بدست آوريد شما در همين سطح به استقلال مالي مي رسيد.

تعريف هوش مالي

۳- پس انداز

پول يا هر چيزي كه ارزش مالي دارد را به آن پس انداز مي گويند.

افراد بسيار زيادي متأسفانه پولشان را در خانه پس انداز مي كنند. كمترين جايي كه مي توانيد پولتان را پس انداز كنيد در بانك است آن هم با سود خوب.

بايد پس انداز كنيم تا بتوانيم در آينده كارهاي بزرگتري انجام دهيم. تا پول بدست مي آوريم بايد به اين فكر كنيم كه چطور همين پول برايمان مجدد پول خلق كند.

پس انداز شما را پولدار مي كند اگر:

الف) براي سرمايه گذاري كردن پس انداز كنيد. يعني اگر پولي را ذخيره مي كنيد دنبال يك فرصتي باشيد تا از پول استفاده كنيد براي اينكه پول بيشتري بدست بياوريد.

ب) پول خود را براي روز مبادا پس انداز نكنيد. پول خود را با اين ديد كه «يك روزي مريض ميشوم»، «يك روزي زير بار قرض مي روم»، پس انداز نكنيد. اين نگرش كاملا اشتباه است، به هرچه مدام فكر كنيد برايتان اتفاق خواهد افتاد.

ج) هميشه ده درصد از درآمد ماهانه خود را پس انداز كنيد. به هيچ عنوان دست به پس اندازتان نزنيد، مگر اينكه به شما سود بدهد.

۴- سرمايه

اصطلاح بعدي كه در هوش مالي به كار مي رود سرمايه است. سرمايه حاصل ۳ چيز است:

زمان، انرژي و پول.

اكثرا وقتي مي خواهند كاري را شروع كنند، تنها به دليل نداشتن پول كافي آن كار را استارت نمي زنند به اين بهانه كه چون پول ندارند مي گويند ما «سرمايه» نداريم و نمي توانيم كاري را شروع كنيم. در صورتي كه بايد بدانيم كه سرمايه تنها پول نيست، زمان و انرژي مهمترين سرمايه شما هستند و در گام آخر پول را هم شامل مي شود.

حالا شما بايد به اين سوالات جواب بدهيد كه چقدر سرمايه داريد؟ در روز چقدر از زمان خود را مي توانيد براي رسيدن به هدفتان سرمايه گذاري كنيد؟ چقدر پول داريد و چقدر حاضريد انرژي بگذاريد؟

۵- هزينه

سرمايه اي (زمان، انرژي، پول) كه در قبال دريافت سودي آن را خرج مي كنيم را هزينه مي گويند.

هزينه ها دو دسته هستند:

هزينه هاي خوب كه هزينه هايي هستند كه در قبال سرمايه اي كه داريم خرج مي كنيم، سود بيشتري بدست آوريم.

هزينه هاي بد كه هزينه هايي هستند كه در قبال سرمايه اي كه داريم خرج مي كنيم، سود كمتري بدست آوريم.

چند موردي كه بايد براي آن هزينه كنيد:

براي آموزش و يادگيري خود هزينه كنيد، هرچقدر هزينه كنيد ارزش آن بيشتر است چون داريد ياد مي گيريد.

براي برقراري ارتباط با ديگران هزينه كنيد. سعي كنيد دوستاني را پيدا كنيد كه سطح آنها از شما بالاتر است و براي آنكه با آنها باشيد و دانش آنها را بدست آوريد و از آنها درس بگيريد، مي توانيد مثلاً با هزينه خودتان آنها را به شام يا استخر دعوت كنيد تا با آنها همنشين شويد.

اگر مدير هستيد براي كارمندان خود هزينه كنيد. براي يادگيري و آموزش آنها هزينه كنيد، چون در نهايت باعث سودرساندن به شما و اعتبار شركت شما مي شوند. فقط پول خود را الزاماً نبايد هزينه كنيد، مي توانيد زمان و انرژي خود را هم براي آنها هزينه كنيد، مثلاً مي توانيد با آنها در مورد مشكلات زندگي شان صحبت كنيد و سعي كنيد كمكشان كنيد مشكلات شان حل شود.

۶- سرمايه گذاري

با سرمايه در هوش مالي آشنا شديد. حالا مي رويم سراغ سرمايه گذاري.

گذاشتن سرمايه (زمان، انرژي، پول) در جايي به منظور رسيدن به سود را سرمايه گذاري مي گويند.

مثلاً يك سرمايه گذاري خود مي توانيد اين باشد كه براي يادگيري و آموزش خود سرمايه گذاري كنيد، پول خرج كنيد در كارگاهي شركت كنيد، كتابي را بخريد، ولي سرمايه گذاري اصلي شما زمان و انرژي شما است، زمان و انرژي مي گذاريد كتاب را مي خوانيد يا در كارگاه شركت مي كنيد و با علمي كه بدست مي آوريد درآمدتان چندين برابر افزايش مي يابد.

خيلي مهم است درك كنيم كه سرمايه گذاري فقط با پول انجام نمي شود بلكه با زمان و انرژي هم انجام مي شود.

بايد دنبال ايده ها و فرصت ها باشيد تا از پول خود هر چند اندك، پول بدست بياوريد.

نكته بعدي در سرمايه گذاري اين است كه اگر كسب و كاري داريد، هرماه سعي كنيد درصدي از درآمد ماهانه خود را براي كسب و كار خود سرمايه گذاري كنيد، مثلا ده درصد از آن را صرف تبليغات و بازاريابي كنيد.

همچنين تصميم بگيريد بخواهيد بخشي از سرمايه هايتان را به مراكز خيريه ببخشيد، مطمئن باشيد كه چندبرابرش به شما بازگشت داده خواهد شد.

۷- اهرم سازي

بيشترين استفاده از كمترين سرمايه براي ايجاد درآمد فعال و غيرفعال را اهرم سازي مي گويند.

ممكن است همين شمايي كه داريد اين مقاله را مي خوانيد، اهرم باشيد و يك نفر ديگر شما را اهرم خود كرده باشد. اكثر افراد اهرم هستند، يعني زمان، انرژي و پول را به ديگران مي دهند يا براي آنها كار مي كنند و آن فرد روز به روز پولدارتر مي شود.

اگر شما يك مدير هستيد، كارهايتان را واگذار كنيد و كارمندان شما در اينجا حكم اهرم هاي شما هستند.

تكنولوژي مي تواند يك اهرم براي شما باشد، اينترنت و وبسايت ها مي توانند براي شما اهرم درآمدي باشد و محصولات خود را به راحتي در آن به فروش برسانيد.

به فكر اهرم سازي در كسب و كار خود باشيد، چگونه مي توانيد در كار خود از اهرم استفاده كنيد؟

۸- بودجه

مقدار پولي كه شما براي كاري خاص در نظر مي گيريد را بودجه مي گويند.

يكي از خصوصياتي كه افراد با هوش مالي بالا دارند اين است كه بودجه بندي درستي انجام مي دهند، يعني مقدار پولي كه براي يك كار در نظر مي گيرند عددي اصولي است.

بودجه بندي هم به برنامه ريزي براي پول و هزينه ها مي گويند. مثلاً شما يك ميليون تومان براي تبليغات كسب و كار خود در نظر مي گيريد كه بودجه تبليغات شما مي باشد.

۹- بدهي

هر چيزي كه پول شما را كم كند يا پول را از جيب شما خارج كند، بدهي مي گويند.

بسياري از مردم داشتن ماشين را دارايي مي دانند. در صورتيكه طبق تعريف رابرت كيوساكي، ماشين يك بدهي است چون نه تنها درآمد مستمري ايجاد نمي كند بلكه هزينه هاي بنزين، روغن، استهلاك، تصادف و بيمه را تحميل مي كنند.

اگر بدهكار هستيد از همين الان بايد قسمتي از بدهي را پرداخت كنيد. هر ماه بخشي از درآمد خود را صرف پرداخت بدهي هاي خود كنيد تا هرچه زودتر از شر آنها خلاص شويد

منبع: اينجا

بازدید : 221
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دفاتر پستي در كانادا, البته در شهرهاي بزرگ كانادا از دوشنبه تا جمعه از ساعت 10صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند. در بعضي از شهرها حتي 24 ساعته باز هستند و مشغول به كار حتي در تمام روز ميتوانيد به با مراجعه كردن به اين دفاتر به تمبر, ترازو, جداول نرخ پستي و جعبه هاي بزرگ پستي دسترسي داشته باشيد.

البته بايد توجه داشته باشيد ساعات ذكر شده در شهرهاي بزرگ كانادا امكان پذير است زيرا در شهرهاي روستايي و كوچك تر كانادا اين بازه هاي زماني محدود تر هستند ساعت شروع به كار اين دفاتر در ايام هفته ممكن است بين 8 تا9:30 صبح و ساعت پايان كار بين 2 تا 5 بعد از ظهر باشد يا فقط ساعاتي در صبح و شايد ساعاتي از روز دوشنبه كار كنند.

روز سي‌ام ماه آوريل، آخرين روزي كه كانادايي‌ها مي‌توانند پرونده مالياتي خود را ارسال كنند، دفاتر پستي تا نيمه شب باز هستند تا اظهارنامه‌هاي مالياتي را مهر كنند (اگر ماليات بدهكار باشيد و يك روز ديرتر از سي‌ام ماه آوريل ماليات خود را فايل كنيد، بايد بهره آن را بپردازيد). بايد از مراجعه به دفاتر پستي يك هفته قبل از اين تاريخ پرهيز كرد.

http://basteh.co/wp-content/uploads/2019/06/yyz-tehran.png

در ادامه مطلب اطلاعات عمومي پست در كانادا را برايتان شرح ميدهيم

در ابتدا براي ارسال نامه و بسته هاي پستيتون بايد به يك سري از مسائل توجه داشته باشيد

1.در دفاتر پستي خدماتي به نام priority post service براي نامه هاي پستي و expedited parcel براي بسته هاي پستي لحاظ ميشوند, بنابراين در هنگام ارسال نامه يا بسته هايتان از كانادا به ايران بايد به اين دو مورد توجه داشته باشيد.

روش ارزان‌تر ديگر Xpress post است كه نامه يا بسته ارسالي طي دو روز به مقاصد مي‌رسد. پاكت‌هاي پست Priority و Xpresspost بسته‌هاي حباب‌دار، و جعبه‌هاي مخصوص Xpresspost نيز موجود است.

پس اين چنين ميتوانيد بسته هايتان را به دفاتر پستي كانادا بسپاريد, اما متاسفانه با توجه به تحريم هاي اقتصادي نسبت به ايران در اين زمان امكان ارسال بسته از كانادا به ايران از طريق دفاتر پست ممكن نيست.

اما براي رفع اين مشكل چه كنيم؟ بهتر است بيشتر با سايت baste.co براي ارسال بسته هايتان از كانادا به ايران آشنا شويد.

روش كار baste.co به چه شكل است؟

Baste.co با ارسال بسته هاي پستي شما همراه با مسافرين كانادا به ايران كالاي مورد نظر شما را به ايران منتقل ميكنند, به اين شكل است كه ساكنين كانادا براي ارسال بسته خود به ايران در بسته.كو كالاي مورد نظر خود را فرم كرده و اطلاعات برقراري تماس خود را در ليست بسته خود به جاي ميگذارند, بسته هاي ليست شده از طريق متقاضيان در سايت ذخيره باقي ميماند و با يك سرچ كوچك از طريق تاريخ مورد نظر براي ارسال بسته از سوي شما به هر يك از شهرهاي ايران كه در ليست وارد كرده ايد براي مسافري كه از كانادا به سمت ايران مسافرت ميكند قابل مشاهده است.

البته ممكن است برايتان سوال باشد كه مسافران چگونه راضي به حمل بار شما خواهند شد؟ براي صورت گرفتن اين پروسه فرد ارسال كننده هزينه اي براي مسافري كه بسته اش را از كانادا به ايران منتقل ميكند در نظر ميگيرد به همين صورت مسافران را ترغيب به بردن بسته ها خواهد كرد.

بنابراين اگرچه بسته اي براي فرستادن از كانادا به ايران داريد و اگرچه مسافر اين مسير هستيد baste.co ميتواند بهترين انتخاب شما باشد.

بازدید : 173
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

به نام خدا

يكي از بارزترين تفاوتهاي دنياي امروز ما با 30 سال پيش، نفوذ كامپيوترهاي شخصي و اينترنت در ميان مردم جهان است. چيزي كه حدود 30 سال پيش در حد داستانهاي علمي تخيلي بود. هم اكنون در دورافتاده ترين روستاهاي ايران نيز مردم به تلفنهاي هوشمند، و اينترنت واي فاي پر سرعت دسترسي دارند. علاوه بر آن، به علت توسعه سريع آموزش عالي، و بالارفتن ميانگين سواد درجامعه و نيز به لطف كاهش شديد قيمت كامپيوترهاي شخصي، اين وسايل در دسترس همگان قرار گرفته است. گسترش نفوذ اين وسايل باعث توسعه مشاغل زيادي شده است. از جمله به استخدام مهندس كامپيوتر در زمينه هاي نگهداري و تعميرات سخت افزار و شبكه و تعداد زيادي تكنسين برق جهت تعمير و نگهداري اين كامپيوتر ها و گوشيها مي توان اشاره نمود.

ازجمله مشاغل جديدي كه توسعه كامپيوترها و به خصوص گوشيها ي هوشمند در ايران ايجاد كرد، شغل برنامه نويسي است. نياز اين سيستمها به نرم افزارهاي فارسي و بومي، باعث شده تا استخدام برنامه نويس تبديل به يكي از پر تكرارترين اگهي هاي استخدامي در مطبوعات و سايتهاي كاريابي گردد. اما اين شغل داراي ويژگيهاي بسيار جالب و متمايزي نسبت به ساير مشاغل است .

شغل برنامه نويسي برعكس آنچه اكثر مردم تصور مي كنند، نياز به هيچ پيش زمينه اي نسبت به دانش الكترونيك و كامپيوتر ندارد. برنامه نويس، لزوما اطلاعات زيادي در زمينه الكترونيك و نحوه كار ميكرو پرسسورها ندارد. فرض كنيد مي خواهيم برنامه اي راجع به حسابداري شركتها بنويسيم. نويسنده اين برنامه، حتما لازم نيست در زمينه حسابداري نيز سر رشته داشته باشد. آنچه برنامه نويس قادر به انجام آن است، كد نويسي و تسلط به يكي از زبانهاي برنامه نويسي مي باشد. در واقع براي نوشتن برنامه اي در زمينه حسابداري، به استخدام حسابدار تا گرافيستهاي حرفه اي مورد نياز است كه تشكيل يك تيم را خواهند داد و برنامه نويس تنها بايد خواسته ي اين تيم را به زبان برنامه نويسي براي كامپيوتر ترجمه نمايد.

از جمله ويژگيهاي ديگر برنامه نويسي كه در كمتر شغلي وجود دارد، اين است كه براي انجام كار برنامه نويسي، نيازي به حضور فيزيكي شخص در محل كار نيست. بلكه در اصل، برنامه نويسي از جمله شغلهايي است كه به صورت كار در منزل تعريف مي شود. به اين صورت كه فرد برنامه نويس، مي تواند تمام پروژه و يا فقط قسمتي از آن را به صورت كار از راه دور و در منزل خود انجام داده و به صورت آنلاين آن را تحويل دهد. به اين افراد فريلنسر مي گويند. براي همين هم اكنون سايتهاي زيادي در سراسر جهان به وجود آمده كه در آن، كارفرمايان پروژه هاي خود را براي برنامه نويسان عرضه مي كنند و برنامه نويسان پس از مشاهده پروژه، اقدام به پيشنهاد قيمت و زمان مي نمايند. به اين ترتيب تعداد زيادي برنامه نويس از سراسر جهان (به خصوص در كشورهاي با درآمد كم مثل هند و پاكستان واندونزي و غيره )، بدون آنكه از شهر و كشور خود خارج شوند مي توانند در اين مناقصات شركت كرده و پروژه هاي خود را در ساير كشورها انجام دهند و حقوق خود را به دلار دريافت نمايند. اين مسئله، باعث تحول شگرفي در بازار كار اين كشورها شده است.

در كشور مانيز با توجه به پيشرفت زيادي كه در زمينه برنامه نويسي و علوم كامپيوتر انجام شده، اين علم مي تواند در آينده نزديك مشاغل فراواني را ايجاد كرده و ضمن جذب مقادير زيادي ارز به كشور، از خروج جوانان كه سرمايه اصلي كشور ما هستند به خارج از كشور، جلوگيري نمايد.

نگارش توسط مجموعه استخدامي وطن جاب

منبع:

https://vatanjob.com/programmers-can-make-a-difference-in-employment

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مطمئنا تا به الان به اين موضوع فكر كرده ايد كه آيا ممكن است زرنگ تر از اين آدمي كه هستيد باشيد و يا اينكه چه كاري انجام دهيم تا باهوش تر شويم و سطح هوشمون بالاتر رود. شايد هم هميشه فكر ميكنيد كه هوش يك توانايي ژنتيكي است كه به شما ارث ميرسد و تا هميشه ثابت ميماند اما در اين مقاله ميخواهيم براي تمامي كساني كه با اين دغدغه ها درگير هستند تمريناتي را مثال بزنيم و بازگو كنيم كه ثابت شده با انجام دادن آن ها ميتوانيد هوش خود را تقويت كنيد.

در جوامع ديروزي هوش مقوله اي ثابت در نظر گرفته ميشد كه مبني بر يك عدد تعيين و ثابت ميماند اما در حال حاضر با پيشرفت جوامع به اين ايده دست يافنه اند كه ژنتيكي بودن هوش يك علم ثابت شده است و غير قابل انكار اما مباني وجود دارند كه نشان ميدهد سطح هوش شما با ساخت گرايي تغيير خواهد كرد.

https://www.newseo.ir/images/2017/02/Amazing_girl_book.jpg

Source : www.iqexam.co

چند روش از دانشمند متخصص در اين زمينه را براي شما بازگو ميكنيم.

1.ذهن تشنه‌اي داشته باشيد

ذهن تشنه در اصل يعني ذهني آماده براي يادگيري بيشتر يعني سعي كنيم آدم كنجكاو تري باشيم سعي كنيم اگر سوالي برايمان پيش مي آيد از طريق هاي مختلف آن را رفع كنيم. پس از اين به بعد سعي در حل سوالاتمون داشته باشيم به دنبال حل انها برويد تا ببينيد چقدر برروي هوش شما تاثير گذار است.

2.براي بالا بردن هوش بيش‌تر بخوانيد

اگر ميخواهيد به صورت سطح هوشي خود را بالا ببريد سعي كنيد بيشتر مطالعه داشته باشيد زيرا مطالعه نه تنها دايره ي كلمات شما را وسيع ميكند بلكه هوش شناخت زبانمان را هم بالا ميبرد ما با نوشتن ها و نوع كاربردهاي متفاوت آن ها در سبك هاي مختلف نويسندگان آشنا ميشويم كه خوب اين توانايي ميتونه بسيار كمك رسان در ارتباطات ما باشد.

چگونه امكان پذير است؟ خوب زماني كه شما يك كتاب يا مقاله را ميخوانيد دنياي جديدي متفاوت از دنياي خود را احساس ميكنيد در قسمت هايي حتي شايد خود را در دنياي كتاب تجسم كنيد و اين نوع ارتباط و كار كشيدن از مغز ميتونه در توليد سلول هاي عصبي زيادي شما را كمك كند و قطعا يك پيشرفت چشم گير در ميزان هوش خود پس به شدت توصيه ميشود كه مطالعه خود را بالا ببريد.

3.جسور باشيد و هوش‌تان را بالا ببريد

شايد با خودتان مرور كنيد كه جسارت چه ربطي به هوش دارد اما خوب در زمره ي دسته بندي هوش ها ما دو نوع هوش ديگر هم داريم كه تقويتشون ميتونه در بالا بردن هوش اصلي بسيار كمك كننده باشه. هوش هيجاني و هوش منطقي هر دو براي پيشرفت كلي هوش ما مفيد هستند.

حال بايد چه بكنيم؟ از بيان كردن احساسات خود نترسيد بي مهابا براي همه تعريف كنيد كه در لحظه هاي متفاوت چه حسي داشتيد, اگر در هر محيطي از زندگيتون از چيزي ناراضي بوديد حتما از علاقتون در تغيير آن مسئله صحبت كنيد. در كل احساساتتون را ناديده نگيريد و سعي كنيد آدم مهيج و بي ترسي يراي هوش خودتون باشيد.

4.گاهي اوقات راه‌هاي سخت‌تر را انتخاب كنيد

شايد از نظر شما بي معني باشد ولي خوب تجربيات نشان داده كه تاثير گذار است به طور مثال خيلي كارها ممكن است در بعضي موارد مورد آشنايي براي مغذتان نباشد به طور مثال مسواك زدن براي شما دست راست عزيز با دست چپ فقط كافيست مقداري از كارهاي روزمره ي خود را به يك شكل ديگر انجام دهيم در اصل سعي كنيم مغذ را به چالش بكشيم.

بازدید : 179
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

درمورد هوش بحث هاي زيادي وجود دارد و روانشناسان براي توضيح آن با هم اختلاف نظرات زيادي دارند اما هنوز به يك نقطه نظر نرسيده اند, اما آنچه درمورد هوش قطعي است اين است كه هوش يكي از پر جاذبه ترين رفتارهاي رواني است كه تاثير خيلي زيادي در رشد انسان ها دارد.
بنابراين اگر مقوله ي رشد براي شما بسيار مهم است و علاقه مند هستيد كه درمورد هوش بيشتر بدانيد IQ EXAM را دنبال كنيد.
آيا بهره ي هوشي برتر باعث موفقيت هاي حتمي ميشود؟ مثل وارد شدن به دانشگاه, پزشك موفق بودن,يك آدم معروف بودن, يك مهندس يا ........
تا اينجا از اتفاقات اطرافمان بايد بگيم كه اين استدلال حتمي نيست زيرا افراد نابغه ي زيادي هستند كه در دوران تحصيلي بسيار موفق هستند اما در زندگي خصوصي و عمليشون خير
مثلا در مقابل، كساني هم هستند كه در طول مدرسه هرگز معدل خيلي بالايي نداشتند، اما به جاهايي رسيدند كه خيلي از شاگرد اول‌ها بايد زيردست آنها كار كنند؛ بنابراين بهره گيري از هوش هيجاني اينجاست كه كاربرد دارد و برتري خود را نمايان ميسازد. بنابراين قرار است در اين مقاله به بررسي هردو نوع بپردازيم
تفاوت اين دو هوش:
هوش سه جانبه جزء توانايي هايي ما در زمينه يادگيري است هر آنچه به درك اطرافمون, سازش با محيط, تجربه گرفتن از گذشته, توانايي هامون در رابطه با زندگي موفق, قضاوت استدلال, منطق هامون ربط دارد از دسته ي هوش سه جانبه ي ما ميباشد.
اينگونه مطرح كنيم كه هوش سه جانبه بيشتر قسمت تئوري ذهن ما را تشكيل ميدهد.
و اما هوش هيجاني, هوش هيجاني بيشتر بيان گر احساسات و عواطف ما هستند مانند احساس همدردي با محيط اطراف,هيجان ها و فعاليت هاي جسورانمون,برخورد ما در جامعه,ارتباط گرفتن با ديگران است و در كل عملكردهاي روزانمون به اين قسمت از هوش وابسته است و اعتماد به نفس لازم براي انجام كارهامون را مديون اين قسمت از هوش هستيم.

بازدید : 220
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه همه ي ما به دنبال راه هاي سريع براي حل مشكلاتمان هستيم و اصولاً تا وقتي كه مشكلي پيش نيايد به فكر چاره و پيشگيري نمي باشيم. ميزان هوش انساني از بدو تولد تا حدودي مشخص است و بخش ديگر آن وابسته به محيط و ميزان آموزش و پرورش دارد. لذا براي افزايش هوش و پرورش آن بهتر است نكاتي را رعايت نماييم. هيچ دارو يا روشي مثل درست زندگي كردن اثربخش نيست. اينكه براي افزايش هوش چه بخوريم نياز به كمي تحقيق و مطالعه دارد.

تغذيه ي سالم ، هواي پاك و زندگي در محيطي آرام و آموزشي و خلاقانه به تقويت هوش بسيار كمك مي كند به خصوص براي كودكان. اما در هر سني كه باشيد مي توانيد سطح هوش و ديگر توانايي هايتان را با تمرينات خاص بهبود دهيد. در اين زمينه مي توانيد با مشاوران و روانشناسان صحبت نماييد تا بتوانيد كيفيت زندگيتان را بهبود بخشيد.

براي افزايش هوش چه بخوريم؟

خوراكي هايي كه براي افزايش هوش توصيه مي شود به شكل زير است:

كنجد: داراي مواد معدني فراواني است. خستگي فكري را كاهش مي دهد و ليستين موجود در آن يك نوع چربي حاوي فسفر است.

عسل: خواص فراواني دارد و ويتامين D موجود در آن ميزان كلسيم و فسفر را تنظيم مي كند.

تخم مرغ: ماده ي غذايي بسيار مفيدي براي تقويت قواي جسماني،هوش و حافظه است.به خصوص توصيه مي شود مادران باردار اين ماده ي مغذي را در رژيم غذايي خود بگنجانند.

از مواد غذايي مفيد ديگر مي توان به انبه، سيب زميني، اسفناج، قهوه و شكلات تلخ ،غلات، ميوه و سبزيجات مثل موز، ماهي و جگر را نام برد.

اين مقاله را نيز از دست ندهيد: افزايش حوزه ديد چشم : ۵ عامل كاربردي در افزايش حوزه ديد

ابنه ميوه اي چرب است اما جريان خون را تسريع مي كند.

محققان استراليايي به تازگي دريافته اند موادي مانند كربوهيدرات هايي كه به وفور در سيب زميني يافت مي شود، باعث تقويت حافظه مي شوند.

اسفناج به دليل آنزيم هاي موجود در برگ هايش، سيناپس بين سلول ها را تسهيل مي بخشد و هوش را تقويت مي كند. اسفناج از ماده دارويي به نام فوليك اسيد برخوردار است كه در جهت تقويت حافظه موثر است.

قهوه نيز داراي آنتي اكسيدان است به خصوص اگر آن را دم كنيد و بدون شكر مصرف نماييد بسيار مفيد است. قهوه ضدآلزايمر است.

ماهي بخصوص سالمون ، كولي و روغن ماهي سرشار از مواد مغذي به خصوص امگا۳ هستند كه براي تقويت حافظه و هوش بسيار مفيد مي باشند.

ويتامينB نيز براي تقويت هوش و بهبود يادگيري موثر است. اين ويتامين در بوقلمون، لوبياها، عدس و موز يافت مي شود.

آنتي‌اكسيدان‌ها نيز در بهبود جريان خون و عملكرد بهتر مغز مؤثر هستند. اين مواد در ميوه هاي قرمز رنگ به وفور يافت مي شوند. مثل چغندر قند، آلبالو و غيره

كدو تنبل و تخم آن نيز براي تقويت حافظه و هوش موثرند كدو تنبل آنتي اكسيدان دارد و تخم آن امگا ۳ و مي توانيد به هنگام پخت كدو تنبل را با تخم آن بپزيد و هر دو را ميل نماييد كه بسيار مغذي مي باشد.

ويتامين E نيز براي تسريع عملكرد آنتي اكسيدان ها لازم است. سبزيجات و آجيل ها سرشار از ويتامين E هستند.

ميوه ي جين سنگ براي بهبود حافظه و آووكادو نيز در تسريع جريان خون و در نتيجه بهبود عملكرد مغز موثر مي باشد.

اين مقاله را نيز از دست ندهيد: ۳۰ نكته براي افزايش هوش كودكان

برنامه ي غذايي براي تقويت هوش

با توجه به موارد گفته شده سعي نماييد حتما صبحانه بخوريد و در آن مواد غذايي مفيد را بگنجانيد. موادي چون كنجد، قهوه، نان با آرد كامل مثل سنگك، تخم مرغ، مغز ها مثل گردو، عسل،كره، شير و غيره.

به عنوان ميان وعده مي توانيد از ميوه ها و آجيل ها استفاده نماييد.

در وعده ي نهار از غذاهاي كم چرب و بيشتر آب پز و يا پخته شده در فر استفاده نماييد.گوشت، ماهي يا حبوبات مي توانند گزينه هاي خوبي باشند. تا مي توانيد برنج كم مصرف نماييد و به جاي آن حبوبات و نان كامل مصرف نماييد.

ميان وعده ي بعدي را مي توانيد از بيسكويت هاي سبوس دار ،آجيل، ميوه، كيك هاي كم شيرين و كم چرب خانگي را استفاده نماييد.

قبل از ساعت هشت شب شام سبكي ميل نماييد كه مي تواند سوپ،لوبيا و غيره باشد.

شب هنگام خواب مي توانيد شير و خرما و يا شير و عسل ميل نماييد.

توجه نماييد براي اطلاع از وضعيت بدنتان و رژيم غذايي مناسب حتما با يك متخصص تغذيه مشورت نماييد تا ميزان استفاده هر يك از مواد غذايي را برايتان مشخص نماييد.

تلاش كنيد وزن خود را در ميزان متعادل نگه داريد و روزانه ۲۰ دقيقه ورزش يا پياده روي نماييد.

مثبت فكر كنيد و همواره به بهبود فردي خود و افزايش كيفيت خود بينديشيد. مطالعه نماييد و هدفمند زندگي كنيد و هميشه قدردان چيزهايي كه داريد باشيد ، از گله و شكايت بپرهيزيد ولي براي بهبود وضعيت موجود تلاش كنيد. اينها غذاي روح شما هستند.

اين مقاله را نيز از دست ندهيد: هر روز همه‌ي هوش خود را به كار بگيريد

تا آنجا كه مي توانيد از مواد غذايي فوري و خوراكي هاي صنعتي دوري نماييد زيرا همه ي آنها به سلامتي شما آسيب مي رسانند.

تا آنجا كه مي توانيد آرد سفيد، شكر و نمك و روغن را كم مصرف كنيد.

منبع:اينجا

بازدید : 225
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

In part one of our S.A.M series, we highlighted the importance of early math exposure for children, and debunked the myth that IQ is fixed at birth and cannot be improved in part two. In part three, we search for ways on how you can improve your child’s IQ.

What makes children smart may surprise you.

Contrary to popular thinking, developing a child’s IQ is not about getting them to do tons of IQ questions or assessment books. Neither is it about improving their memory. It is the everyday activities of what parents do and you say that matters. Here are 5 things you can do to improve your child’s intelligence.

1. Read to improve verbal and linguistic intelligence

Linguistic intelligence is the ability to process information using words and language.

Compared to processing images or speech, reading is more challenging as parts of our brain are making connections. When we read, we are also required to construct and imagine.

Reading not only helps to improve language, which is necessary for communication and to get on with tasks of everyday life, it also keeps our mind sharp. Starting to read earlymay not only help in the growth of your child’s literacy, but it may also benefit a wider range of cognitive abilities that are crucial later in their life. Early start in reading is important in predicting a lifetime of literacy experience. In a study done by Professors Cunningham and Stanovich, they found that students who had a quick start in reading were more likely to read more over the years. The results also revealed that reading volume had a significant contribution to vocabulary, general knowledge, verbal fluency and spelling. In a nutshell, reading does make you smarter! If you have young children just starting to speak and read, read with them daily to expand their vocabulary. When you read with them, explicitly bring attention to certain words. For older children, introduce concept stories to expand their vocabulary and encourage imagination. This helps them to have better grasp of more abstract concepts.

2. Play with blocks to improve spatial intelligence

Puzzles, blocks, memory games, crafts, toys figurines – these are tools every child should grow up with. Give your children ample time and space to play with these tools when they are in preschool. Block and construction play is particularly important and beneficial as it gives your child multiple learning opportunities.

When building structures or engaging in block play, children discover spatial awareness and develop their spatial intelligence. Spatial intelligence is the ability to imagine pictures in your mind. When deciding how to stack blocks, under, above or perpendicular – children are engaged in using their spatial intelligence.

Studies have shown that developing spatial skills support later learning in science, technology, engineer and math. Young children who are better at visualising spatial relationships have also been found to develop stronger arithmetic abilities in primary school.

3. Do math and physical exercise to improve fluid intelligence

To think abstractly, reason and identify patterns, solve problems and discern relationships without using your prior knowledge – this is known as fluid intelligence. Generally, we use our fluid intelligence when we encounter a new situation.

Can fluid intelligence be taught? For young children, you can start by using concrete examples to show the relationship between objects.

If you are teaching your child the difference between a square and a rectangle, show them real square and rectangular objects around the house. Get them to see and touch the objects to feel the difference. Instead of simply writing or showing the number ‘2’ to a child, show them real objects by using blocks or toys. To demonstrate the concept of ‘3 more than 4’, place 4 bears on the table in a line, then add 3 more bears slowly.

Besides early exposure to Math, research also suggests that physical activity can also improve fluid intelligence. It was found that certain hormones were released during physical activity, and these hormones are beneficial to the hippocampus, a region of the brain linked to learning and memory. So take your children out to run, play and tumble around!

4. Believe in them

Whether your child is truly smart or smarter than average, does not matter or make a difference if you do not express it. A study was done where elementary school teachers told a group of randomly selected students they were smart. There was no special test done to single out these children as ‘smart’, and nothing was added or changed in the classroom. Yet by the end of the school year, the children who were told they were ‘smart’ by the teachers gained a higher average IQ score than the rest of their classmates.

It is your words and your believe in them that will impact them for life.

5. Praise their efforts to develop a growth-mindset

Praise is most effective when it is focused on the process and commitment, not the end result. Your child’s learning process and effort should be the main emphasis of your praise.

Carol Dweck, a Professor at Stanford University, came up with two views of intelligence learners might have. One view is the “fixed-mind set” that has the belief that intelligence is a fixed trait. The other view is the “growth-mind set”, where process is focused rather than talent or intelligence.

In a study she conducted, it was found that praise focused on intelligence encouraged a fixed mind-set compared to students who were praised for their process. When she and her researchers asked a group of fifth graders questions from a nonverbal IQ test, they found that students who were praised for their intelligence shied away from a challenging assignment far more than the students who were praised for their process.

How can you communicate a praise that encourages a “growth-mind set”?

Instead of praising them for their results, “Wow, you scored full marks, you’re so smart!” say this instead, “I saw that you really put in the time and effort to do your homework. I like the way you tried a lot of different methods on that math question until you finally got it. I’m really proud that you stuck through it and didn’t give up!” It pays to be specific in your praise as well.

Children need a good dose of encouragement to spur their learning.

Real learning is active. Real learning is emotional.

As a parent, you have a huge influence over your child’s learning.

source:here

بازدید : 136
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ديلي ميل، فناوري جديدي ابداع شده كه مي تواند ذهن افراد را بخواند و افكار آنان را با كمك هوش مصنوعي به جمله هايي كامل تبديل كند. اين فناوري به افرادي كه قادر به سخن گفتن نيستند، كمك شاياني مي كند.

محققان دانشگاه كاليفرنيا اين فناوري را ساخته اند. آنها ادعا مي كنند فناوري مذكور مي تواند با كمك هوش مصنوعي فعاليت مغزي را به كلمات به زبان انگليسي ترجمه كند.

https://image.freepik.com/free-vector/brain-power_46706-670.jpg

فناوري مذكور تحولي در شيوه برقراري ارتباط براي افرادي ايجاد مي كند كه قادر به صحبت كردن يا تحرك نيستند.

دقت اين فناوري ۹۷ درصد اعلام شده كه ۲ بار بيشتر از دقت عمل دستگاه هاي رمزگشايي سيگنال هاي مغز است.

فناوري مذكور با استفاده از رديابي فعاليت اعصاب، كلمات را مي سازد.

با ترجمه فعاليت هاي اعصاب به كلمات قابل درك، مي توان كلمات مذكور را به طور متوالي در يك تداخل رايانشي تايپ كرد. پس از اين مرحله يك صوت مصنوعي قادر به خواندن كلمات است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 117
  • بازدید کلی : 3920
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه